Milli Eğitim Bakanlığı'nın "Öğretmen Akademileri" projesi kapsamında, Siirt İl Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından kurulan Şehir ve Kültür Akademisi, Edebiyat Akademisi ve Biyografi Akademisi, düzenlenen törenle açıldı. Programa, Siirt Valisi Dr. Kemal KIZILKAYA, Milli Eğitim Bakan Yardımcısı Dr. Ömer Faruk YELKENCİ ve Siirt İl Milli Eğitim Müdürü Salih SADOĞLU katıldı.
Milli Eğitim Bakan Yardımcısı Ömer Faruk Yelkenci, öğretmenlerin geleceği inşa etmedeki rolüne dikkat çekerek akademilerin öğretmenlere sağlayacağı katkıyı şu sözlerle vurguladı:
"Böyle bir çağda öğrencilere daha fazla faydalı olmak için kendimizi yeniden nasıl inşa etmeliyiz, bunun üzerinde duracağız. Öğretmen akademilerinin amacı, öğretmenleri bulunduğu çevrenin dışına çıkarıp mekânla ve evrenle temas etmesini sağlamaktır. Ruhu olan mekânlarla ve derinliği olan insanlarla temas sağlamaktır. İnsan, rutinlerin dışına farklı yollarla çıkabilir ve çıkmalıdır. Öğretmen ne kadar kültürün kaynağından ve insandan beslenirse şüphesiz o kadar güçlü olur."
Öğretmen Akademileri, öğretmenlerin duygu, düşünce ve davranışta güzeli arayan bireyler olarak Anadolu'nun binlerce yıllık medeniyet birikiminden beslenmelerini ve bu birikimi günümüz nesillerine aktarmalarını amaçlıyor. Akademiler, öğretmenlerin kişisel, sosyal ve kültürel gelişimlerini destekleyerek, onları sadece birer eğitimci değil, aynı zamanda medeniyetimizin taşıyıcısı olarak daha güçlü bir konuma getirmeyi hedefliyor.
Bu proje, öğretmenlerin öğrenciler üzerinde sadece bilgi aktarıcı değil, aynı zamanda bir rehber ve rol model olmalarına olanak tanıyarak, toplumun kültürel zenginliğini geleceğe taşıma misyonunu güçlendiriyor.
Siirt İl Milli Eğitim Müdürü Salih SADOĞLU, açılış töreninde yaptığı konuşmada, bu akademilerin öğretmenlerin şehirle ve kültürel değerlerle bağ kurmasına olanak sağlayacağını belirtti. SADOĞLU, bu projenin Siirt'teki eğitim kalitesini artıracağını ve öğretmenlerin kültürel birikimlerini öğrencilerle paylaşmalarına olanak tanıyacağını ifade etti.
Açılış töreniyle birlikte eğitimlere resmen başlanan akademiler, öğretmenlerden büyük ilgi gördü.