Page 47 - Çalıkuşu SON
P. 47

Siirt İl Millî Eğitim Müdürlüğü       44


















































      Sistemin içeriği ve çalışma prensibi nasıl?

          Sistemde, ortaokul ve lise düzeyinde 62 derse ait 62 konu anlatımlı ders kitabı, yaklaşık 60 bin çoktan seçmeli
          soru, 2 bin 550 ders anlatım videosu ve 12 bin soru çözüm videosu bulunuyor. Sistemdeki içerikler ise sürekli
          artırılarak gerekli güncellemeler yapılıyor.
          Öğrencilerin çözdüğü sorulardan hareketle eksiklerini belirleme ve bu eksiklikleri gidermeye yönelik geliştiril-
          miş bir algoritmaya göre çalışan sistem, öğrencilerin düzenli ders çalışmasını destekliyor ve ihtiyaç duydukla-
          rında onlara ders kitapları ile ders anlatım videoları tavsiyesinde bulunuyor.

      Sisteme Nasıl Giriş Yapılır?
          Okul Dersleri Modülü, Destekleme ve Yetiştirme Kursları Modülü, LGS/YKS
          Hazırlık Modülleri olmak üzere 3 modül bulunan ÖDS'ye "ods.eba.gov.tr"
          adresinden, öğretmenler MEBBİS şifreleri ile öğrenciler ise EBA şifreleri
          ile giriş yapabiliyor. Dilerseniz yandaki karekodu okutarak da sisteme giriş
          yapabilirsiniz.



      Öğrenciler, çözdükleri her test için bireysel test sonuç raporu alabiliyor
          Öğrencilerin istediği ders, ünite ve konudan istediği zorluk düzeyinde, istediği soru sayısı kadar testler oluş-
          turabileceği şekilde kurgulanan sistem, öğrenciye hazır testler de sunuyor. Bu sistem üzerinden öğrenciler,
          öğretmenlerinin gönderdiği ödevleri yapabilirken test çözüp bunları kaydedebiliyor. Ayrıca çözdükleri her test
          için bireysel test sonuç raporları alabilen öğrenciler böylece derslerindeki ilerleme durumlarını kendileri de
          değerlendirebiliyor.

          ÖDS, öğrencinin eksiklerini tespit edip bu eksikleri gidermeye yönelik onları konu anlatımlı ders kitaplarının il-
          gili bölümlerine ve ders anlatım videolarına yönlendirecek bir yapıya sahip bulunuyor. Öğretmenler, tüm dersle-
          ri ve tüm testleri görebilirken sistemin hazırladığı testleri veya kendi oluşturdukları testleri de derslerine girdiği
          şubelere ödev olarak gönderebiliyor. Gönderdikleri ödev testlerinin sonuç raporlarını, ister öğrenci ister şube
          bazlı olarak detaylı bir şekilde alabilen öğretmenler, öğrencilerinin bireysel akademik başarısını takip ederek
          bunu artırmaya yönelik çalışmalar yapabilme imkânına ulaşıyor.
   42   43   44   45   46   47   48   49   50   51   52