Page 38 - Mart 2023
P. 38

35     Siirt İl Millî Eğitim Müdürlüğü
            35     Siirt İl Millî Eğitim Müdürlüğü































       OYUN VE MATEMATİK



               Adnan AYDIN
                    yazdı...                      Bu sayıda Geometri disiplini ile ilişkili Japon katmalama
                                                  sanatı olan Origami oyununu ele alacağız.








          İnsan hayatının ilk yılları dediğimiz            rilerek  çocuğun  oyun  oynarken  aynı
          çocukluk     döneminde       öğrendiğimiz        zamanda  matematik bilgisini  ge-
          çoğu şey ilerideki hayatımızın nere-             liştirmek    mümkün        olabilmektedir.
          deyse tümünü şekillendirebilmekte-               Ancak  hangi  oyun  hangi  matematik
          dir.  Bu anlamda çocukluk döneminde              bilgisini geliştirdiğini iyi bilmek gerekir.
          gerçekleşen  öğrenme  kişi açısından             Dergimizin bu sayısında  Sudoku oyu-
          önemli  bir  dönem  olmaktadır.  Bun-            nunu ele alacağız.
          dan dolayı çocukta matematik bilgi-
          sinin temelinin bu dönemlerde atıl-                      SUDOKU
          ması önemlidir. Çünkü matematik
          öğrenme  bir  dizi  adımlarla  gerçekleşir
          ve bu adımları yaşa bağlı olarak doğ-
          ru  bir  sırayla  gerçekleştirmek  gerekir.

          Matematik öğrenimi erken yaşlarda
          başlamakla birlikte çocuğun oyunla öğ-
          renme  dönemine gelmektedir. Çocuk,
          oyun oynamaktan zevk aldığı gibi oyun-
          la birlikte gizil öğrenmeler gerçekleştire-
          bilmektedir. İşte tamda bu noktada ma-
          tematik öğrenimi devreye sokulabilir.

          Oyun ve matematik bir araya geti-
   33   34   35   36   37   38   39   40   41   42   43