Page 38 - Mart 2023
P. 38
35 Siirt İl Millî Eğitim Müdürlüğü
35 Siirt İl Millî Eğitim Müdürlüğü
OYUN VE MATEMATİK
Adnan AYDIN
yazdı... Bu sayıda Geometri disiplini ile ilişkili Japon katmalama
sanatı olan Origami oyununu ele alacağız.
İnsan hayatının ilk yılları dediğimiz rilerek çocuğun oyun oynarken aynı
çocukluk döneminde öğrendiğimiz zamanda matematik bilgisini ge-
çoğu şey ilerideki hayatımızın nere- liştirmek mümkün olabilmektedir.
deyse tümünü şekillendirebilmekte- Ancak hangi oyun hangi matematik
dir. Bu anlamda çocukluk döneminde bilgisini geliştirdiğini iyi bilmek gerekir.
gerçekleşen öğrenme kişi açısından Dergimizin bu sayısında Sudoku oyu-
önemli bir dönem olmaktadır. Bun- nunu ele alacağız.
dan dolayı çocukta matematik bilgi-
sinin temelinin bu dönemlerde atıl- SUDOKU
ması önemlidir. Çünkü matematik
öğrenme bir dizi adımlarla gerçekleşir
ve bu adımları yaşa bağlı olarak doğ-
ru bir sırayla gerçekleştirmek gerekir.
Matematik öğrenimi erken yaşlarda
başlamakla birlikte çocuğun oyunla öğ-
renme dönemine gelmektedir. Çocuk,
oyun oynamaktan zevk aldığı gibi oyun-
la birlikte gizil öğrenmeler gerçekleştire-
bilmektedir. İşte tamda bu noktada ma-
tematik öğrenimi devreye sokulabilir.
Oyun ve matematik bir araya geti-