Page 27 - Çalıkuşu Siirt2
P. 27
Siirt İl Millî Eğitim Müdürlüğü 26
Pervari’nin coğrafi ve kültürel yapısı göz önüne
alındığında öğretmenlik deneyiminin ilk yıllarını
icra eden genç eğitimcilere adeta bir uygulamalı
hizmetiçi eğitim fırsatı sağlanıyor.
PERVARİ 2
ODAK Projesinde mentor uygulamalarıyla ve ya öğretmen değişikliğinde, zenginleştir-
ilçede görev yapan 239’u aday öğretmen ol- ilen kurum hafızası ile bu öğrencilerin takib-
mak üzere 600’ü aşkın öğretmene rehberlik ini yapmak daha sistemli ve kolay olacaktır.
edilmektedir. Akademik başarının yanı sıra sanat ve spor
Proje kapsamında Kalite Koordinasyon dallarının herhangi birine ilgisi ve yeteneği
Birimi (anasınıfı-sınıf öğretmeni-orta- bulunan öğrenciler resim, müzik ve beden
okul-lise olmak üzere alanında uzman 6 eğitimi öğretmenlerinden oluşan bir ekiple
öğretmenden müteşekkil) okulları yerinde tespit edilerek çeşitli kurslar (gitar, atletizim,
görerek sorunlara hızlı çözüm önerile- karakalem) düzenlenmektedir. Böylece or-
ri sunarak dönütler sağlıyor, okullarda veri taokul öğrencilerini güzel sanatlar ve spor
topluyor ve değerlendirmeler yaparak idare- liselerine, lise öğrencileri de konservatuar ve
ci, öğretmen ve öğrencilere destek olmaya akademilere hazırlanıyor.
devam etmektedir.
Kalite Koordinasyon Birimi, özellikle tek
öğretmenli, şartları nispeten daha zor,
birleştirilmiş sınıflı köy okullarında hem
öğrenci ve veliyle iletişim konusunda hem
de sınıf yönetim ve öğretim yöntemleri
konusunda öğretmenlere rehberlik etmek-
tedir.
Kuruluş aşamasında ve uygulamalarda Siirt
ve Dicle Üniversitesi akademisyenleriyle
çalıştaylar tertip edilerek projenin literatürel
altyapısı da oluşturulmuş durumdadır.
Proje kapsamında Kalite Koordinasyon
Biriminde temin edilen optik okuyucu kul-
lanılarak ilçedeki okulların tüm kademel-
erinde aylık olarak kazanım değerlendirme
sınavları uygulanıp sonuçlar dijital ortamda
değerlendirilmektedir.
İlçedeki okulların tüm kademelerinde öğret-
men tespitleri ve hazırbulunuşluluk sınav-
ları sonuçları baz alınarak “yıldız öğrenci
künyesi” (toplam 162 öğrenci) oluşturularak
bu öğrencilere eğitim koçları atanmıştır.
Böylece kademe değişikliği (ilk-orta-lise vs.)