Page 6 - SİİRT ÇALIKUŞU
P. 6
5 Siirt İl Millî Eğitim Müdürlüğü
Doç. Dr. Rasim
TÖSTEN yazdı
ÖĞRENCİLER KENDİ
ÖĞRENMELERİNDEN
SORUMLUDUR.
BURADAKİ KİLİT
ÖĞRENCİNİN KENDİSİDİR.
NE BEKLEMELİ?
EDİLGEN BİR ÇOCUKTAN
ğitimi açıklarken “bireyde davranış olduğunu bildiğim için eleştirel yaklaştığım
değiştirme süreci” olarak son derece bir soruya dikkat çekmek istiyorum. Bire-
iddialı bir tanımdan bahsederdik. “Bah- yin davranışlarını terbiye etme girişimi bireye
E sederdik” diyorum, çünkü geleneksel rağmen mi olmalıdır? Bireyin yaşamına hük-
eğitim yaklaşımında kabul görmüş bir tanım- metmek eğitim midir? Onu istediğimiz kıvama
dır bu. Şimdilerde eğitimde çok şey değişti. getirmek ne derece doğrudur? Çağımızda nasıl
Yeni yaklaşımlar, stratejiler, yöntemler orta- bireylere ihtiyaç duyuyoruz? Bu sorular yazımın
ya çıktı. Yeni kavrayışlar, yeni uygulamalar… temelini oluşturacaktır.
Buna rağmen geleneksel yaklaşımlardan tam
da kopmuş değiliz. Kültürel değişimlerin yavaş