Page 9 - CALIKUSU_SIIRT
P. 9
Siirt İl Millî Eğitim Müdürlüğü 8
irade konusu özel bir olgu kötü arkadaşlar, tembellik ba-
GÜNÜMÜZ GENÇLİĞİNİN olmuştur. İradeyi kullan- haneleri ve çalışmanın verdiği
ISTEKSIZLIK, AMAÇLARIN mak, iradeye sahip çıkmak, mutluluğa odaklanmaktadır.
FARKINDA OLMAMAK VE ortaya irade koymak gibi Üçüncü kısımda çevresel fak-
TEMBELLIKLE IMTIHANININ birçok deyim iradenin yö- törlere, dördüncü kısımda iç
netsel bir durum olduğuna kaynaklara odaklanmaktadır.
BÜYÜK OLDUĞUNU
işaret eder. Irade zayıflığı İç kaynaklardan kasıt tefek-
GÖZLEMLİYORUZ
önemli bir problemdir. Bir- kür, davranışlar, beden ve ruh
çokların hayallerini gerçek- temizliğidir. Son olarak irade
leştirmesinde, potansiyeli- psikolojisi başlığı altında dü-
ni açığa kavuşturmasında, şüncelere, duygusal hallere
Payot, 1800lü yılların sonunda
başarısında, ilerlemesinde ve aklın gücüne işaret etmek-
Fransız gençliğini model ala-
engeldir. Toplumların kal- tedir. Böylelikle iradenin farkı-
rak “Irade Terbiyesi” adlı eseri
kınmasında yine irade za- na varmayı ve yönetebilmeyi
yazmıştır. Kendisi o dönem-
yıflığı engeldir. Girişimcilik- hedeflemektedir.
de Aix- Marseille Üniversitesi
te, yenilikçilikte, yaratıcılıkta
rektörü olarak görev yapan
engeldir. Bireyin kendisi ol- Kitabı okuduğumda yediden
bir psikologdur. Kitabın çeşitli
masında engeldir… Dolayı- yetmişe herkesi ilgilendirdiği-
dönemlerde Türkçe çevirileri
sıyla iradenin yönetilmesi, ni, ortaokul ve liseden itiba-
yapılmış olup satışı açıktadır.
terbiye edilmesi başlı başı- ren okunması gereken başu-
Kitapla ilgili olarak Cemil Me-
na ele alınması gereken bir cu kitabı olacak potansiyelde
riç “disiplin içinde çalışmayı
konudur. olduğunu fark ettim. Akıcı ve
bu kitaptan öğrendim” der.
sade üslubuyla okuyucuyu
Yine Ord. Prof. Dr. Ali Fuat Baş-
Günümüz gençliğinin is- çeken, okuyucunun kendinde
gil “Gençlerle Başbaşa” adlı
teksizlik, amaçların farkın- bir şeyler bulacağını düşün-
kitabında şöyle demektedir:
da olmamak ve tembellikle düğüm bir kitap olduğunu
“Mösyö Girard bize bir kitap
imtihanının büyük olduğunu söyleyebilirim. Eğitimin tüm
tavsiye etti ve mutlaka oku-
gözlemliyoruz. Gerek aile- paydaşlarına tavsiyemdir.
mamızı söyledi. Ertesi gün
lerle görüşmelerimde ge-
şehre inerek kitabı aldım, ih-
rekse okul ziyaretlerimde
tiyar bir meşenin dibine otu-
en çok rastladığım serze-
rarak Irade Terbiyesi’ni oku-
nişlerdendir bu konu. Bahsi
maya koyuldum. Okudukça
geçen problemler iradenin
içimde tahassür ve neda-
zayıflığı ile ilgilidir. İsteksizlik
metle karışık müphem bir acı
için motivasyon teorilerinin,
duymaya başladım. Kendi
amaçlara odaklanmak için
kendime, ah bu kitap on sekiz
stratejik bilincin ve tembellik
yirmi yaşlarımdayken elime
için özgürlüğün iyi anlaşıl-
geçmeliydi diyor ve gecikti-
ması gereklidir. Bunları şim-
ğim için üzülüyordum.”
di çözümlemeyeceğim. Şu
an sadece Payot’un temel-
Jules Payot’un 1893 yılı Fran-
lendirmelerini açıklamakla
sasında yazmış olduğu eserin
yetiniyorum. Payot, kitapta
2022 Türkiyesinde hâlâ kar-
öncelikle isteksizlik, amaç-
şılık buluyor olması konunun
lara odaklanmak ve cesaret
çağlar üstü bir gerçeklikte ol- Doç. Dr. Rasim TÖSTEN
kırıcı teorilerle meseleyi ele
duğunu gösterir. Hatta kutsal
almıştır. Sonrasında müca-
kitaplarda, ilk çağ filozoflarının Siirt Üniversitesi
dele edilecek düşmanlar
eserlerinde ve birçok yazıtta Eğitim Fakültesi
başlığıyla cinsel dürtüler,
Eğitim Bilimleri Bölümü