Page 16 - Çalıkuşu Siirt7
P. 16

13     Siirt İl Millî Eğitim Müdürlüğü
            13     Siirt İl Millî Eğitim Müdürlüğü































       OYUN VE MATEMATİK



               Adnan AYDIN
                    yazdı...                      Bu sayıda Geometri disiplini ile ilişkili Japon katmalama
                                                  sanatı olan Origami oyununu ele alacağız.




              İnsan hayatının ilk yılları dediğimiz            liştirmek    mümkün        olabilmektedir.
              çocukluk     döneminde       öğrendiğimiz        Ancak  hangi  oyun  hangi  matematik
              çoğu şey ilerideki hayatımızın nere-             bilgisini geliştirdiğini iyi bilmek gerekir.
              deyse tümünü şekillendirebilmekte-               Dergimizin bu sayısında Origami oyu-
              dir.  Bu anlamda çocukluk döneminde              nunu ele alacağız.
              gerçekleşen  öğrenme  kişi açısından
              önemli  bir  dönem  olmaktadır.  Bun-
              dan dolayı çocukta matematik bilgi-
              sinin temelinin bu dönemlerde atıl-                          ORİGAMİ
              ması önemlidir. Çünkü matematik
              öğrenme  bir  dizi  adımlarla  gerçekleşir
                                                               Origami bir Japon kâğıt katlama sa-
              ve bu adımları yaşa bağlı olarak doğ-
                                                               natıdır. Bir kâğıdı hiç kesmeden sadece
              ru  bir  sırayla  gerçekleştirmek  gerekir.
                                                               katlayarak oluşturulan birçok şekil var-

                                                               dır. Bunların en ünlüsü hikâyesi 2. Dünya
              Matematik öğrenimi erken yaşlarda
                                                               Savaşı’na dayanan Origami ile yapılan
              başlamakla birlikte çocuğun oyunla öğ-
                                                               Turna Kuşu’dur.
              renme  dönemine gelmektedir. Çocuk,
              oyun oynamaktan zevk aldığı gibi oyun-
              la birlikte gizil öğrenmeler gerçekleştire-
              bilmektedir. İşte tamda bu noktada ma-
              tematik öğrenimi devreye sokulabilir.

              Oyun ve matematik bir araya geti-
              rilerek  çocuğun  oyun  oynarken  aynı
              zamanda  matematik bilgisini  ge-
   11   12   13   14   15   16   17   18   19   20   21