Page 16 - Çalıkuşu Siirt7
P. 16
13 Siirt İl Millî Eğitim Müdürlüğü
13 Siirt İl Millî Eğitim Müdürlüğü
OYUN VE MATEMATİK
Adnan AYDIN
yazdı... Bu sayıda Geometri disiplini ile ilişkili Japon katmalama
sanatı olan Origami oyununu ele alacağız.
İnsan hayatının ilk yılları dediğimiz liştirmek mümkün olabilmektedir.
çocukluk döneminde öğrendiğimiz Ancak hangi oyun hangi matematik
çoğu şey ilerideki hayatımızın nere- bilgisini geliştirdiğini iyi bilmek gerekir.
deyse tümünü şekillendirebilmekte- Dergimizin bu sayısında Origami oyu-
dir. Bu anlamda çocukluk döneminde nunu ele alacağız.
gerçekleşen öğrenme kişi açısından
önemli bir dönem olmaktadır. Bun-
dan dolayı çocukta matematik bilgi-
sinin temelinin bu dönemlerde atıl- ORİGAMİ
ması önemlidir. Çünkü matematik
öğrenme bir dizi adımlarla gerçekleşir
Origami bir Japon kâğıt katlama sa-
ve bu adımları yaşa bağlı olarak doğ-
natıdır. Bir kâğıdı hiç kesmeden sadece
ru bir sırayla gerçekleştirmek gerekir.
katlayarak oluşturulan birçok şekil var-
dır. Bunların en ünlüsü hikâyesi 2. Dünya
Matematik öğrenimi erken yaşlarda
Savaşı’na dayanan Origami ile yapılan
başlamakla birlikte çocuğun oyunla öğ-
Turna Kuşu’dur.
renme dönemine gelmektedir. Çocuk,
oyun oynamaktan zevk aldığı gibi oyun-
la birlikte gizil öğrenmeler gerçekleştire-
bilmektedir. İşte tamda bu noktada ma-
tematik öğrenimi devreye sokulabilir.
Oyun ve matematik bir araya geti-
rilerek çocuğun oyun oynarken aynı
zamanda matematik bilgisini ge-